Le Prix Gerald-Pratley

Le Prix Gerald-Pratley

Date limite: 30 juillet

Le Prix Gerald Pratley fut créé en 1991 pour honorer la contribution de M. Pratley (1923-2011) à l’avancement des études cinématographiques canadiennes. L’Association sollicite des candidatures soumises par des étudiants des cycles supérieurs (maîtrise ou doctorat) ayant un excellent dossier académique et dont les recherches permettront d’améliorer les connaissances sur le cinéma canadien/québécois au Canada ou à l’étranger. Cliquez sur ici pour des conditions de soumission.

The Gerald Pratley Award was established in 1991 in tribute to Gerald Pratley‘s (1923-2011) contribution to the advancement of Canadian film studies. The Association invites applications from Honours and Graduate students (MA or PhD) undertaking innovative research in cinema studies that will contribute to the understanding of Canadian/Québec cinema both within this country and elsewhere.  Click here for details and submission requirements.

Questions: psmoore@ryerson.ca